söndag 12 februari 2012

En banan till en hemlös

Jag hade med mig en banan i väskan för att ha på tåget, har inte ätit nån frukost nämligen. På håll ser jag en man som sitter hopkrupen vid en vägg. Trasiga skor, trasig jacka, en tom kopp framför sig. Han såg så hungrig och ledsen ut. I alla fall så gick jag fram och frågade om han ville ha en banan. Det bara lyste ur hans ögon då.

Kanske gick jag bara på ett "ge mig pengar-trick", men det känns bra att veta att en banan som jag kan få tag på - hur lätt som helst - kommit till nytta i en hungrig mans mage.

En banan åt en hemlös. Så svårt var det ju ändå inte?

6 kommentarer:

  1. Sån är du Hanna, så fin mot alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack PG :) fast egentligen tror jag att jag bara gjorde det många tänkt men inte vågat... Vem som helst kunde egentligen gjort det :)

      Radera
    2. Jo, det är väl lite så. Vi borde alla våga göra mer bra saker för andra... Bra gjort att våga ändå! :D <3

      Radera