onsdag 25 september 2013

Otillräcklig

På väg hem från Café Liv inne i stan nu. Är helt slut i både kropp och huvud... 

Man tror inte att det är så mycket att göra egentligen, men många av människorna som kommer dit är så sargade och bara att vara i deras närhet tar på krafterna och hjärtat. 

Jag skulle så gärna vilja ge dom allihopa av min tid och bara finnas där för dom. Fixa ett boende, jobb och mat. Men det går inte. 

Känslan av att inte räcka till, att inte ha något annat än ett lyssnande öra att ge dom, är verkligen hemsk. Det känns lite som att en del av mitt hjärta slits sönder varje gång jag träffar dom. 

Hemlösa. Hungriga. 

Jag ber varje dag att Gud ska göra ett mirakel i deras liv, att dom ska få känna hans kärlek. 

Men det känns inte bra nog från min sida. Inte tillräckligt. Jag vill så mycket mer än så. 

 






1 kommentar:

  1. Du är så otroligt bra Hanna. Och att du finns där med din kärlek, glädje och med ditt hjärta. Det betyder så otroligt mycket för dom. De märker att du verkligen bryr dig om dom.
    Och din bön den gör så otroligt mycket, det kanske inte känns som det. men bön har så stor kraft.
    Och ibland så kan man inte ge allt som man vill,, men allt det du bidrar är värt allt!
    Hanna jag är så glad att du gör något du känner att du verkligen ska göra.

    SvaraRadera